Mission Symphonic

Posted on jun 29, 2018

Afgelopen woensdag hebben de kinderen van de groepen 5 t/m 8 een magische ochtend gehad in De Doelen te Rotterdam. Zij hebben onder begeleiding van het Rotterdams Philharmonisch Orkest prachtige klassieke muziekstukken ten gehore gebracht en ze mochten ook genieten van de mooie muziek die het orkest speelde. En zo kwamen Beethoven, Mahler, Grieg en […]

Vierde schaakschool van Nederland

Posted on jun 29, 2018

Na een spannende finale van 2 dagen is het School Vest schaakteam, bestaande uit Dana Verheij, Mees van Batenburg, Oscar Verwer en Caia Rijnders, 4e van Nederland geworden! Wij zijn supertrots op onze kanjers. Er hebben meer dan 10.000 kinderen meegedaan aan de voorronden voor dit toernooi. Na de eerste finale dag stonden ze nog […]

Plaatsing op School Vest

Posted on jun 29, 2018

We krijgen vaak de vraag of er nog plaats is op onze school voor kinderen die willen overstappen. Dat kan wanneer er plaats is in de groep. We hanteren groepen van 27-28 leerlingen en wanneer dit aantal bereikt is, nemen we geen leerlingen in deze groepen meer aan. Voor aankomend schooljaar betekent dit dat wij […]

Bouwen aan toekomstbestendig onderwijs

Posted on mrt 6, 2018

School Vest heeft zich de afgelopen periode verdiept in de leerlijn van LEGO Education, in 3D tekenen en in onderwijs aan meer- en hoogbegaafde kinderen. We zullen de rest van dit schooljaar en volgend schooljaar de LEGO leerlijn en het 3D tekenen een weg laten vinden binnen ons onderwijsaanbod. Wat betreft het onderwijs aan onze […]

Daar zit muziek in!

Posted on aug 29, 2017

School Vest besteedt dit schooljaar extra aandacht aan de muzikale ontwikkeling van de leerlingen. Er is een nieuwe methode aangeschaft, de hoeveelheid schoolinstrumenten willen we dit jaar nog uitbreiden en we stellen voor een aantal uur per week een muziekjuf aan. Dat wordt fluitend naar school!

School Vest ontwikkelt samen met ouders en kinderen een visie op de school van de toekomst!

Posted on sep 23, 2016

Het team van de school ontwikkelt een visie op het “nieuwe leren” en betrekt daar nadrukkelijk de ouders en leerlingen bij.